Foto: (c) Pixabay.com

Latvijas Universitātes īstenotā projektā “Akadēmiskā personāla atjaunotne un kompetenču pilnveide Latvijas Universitātē” (Nr.8.2.2.0/18/A/010) 2021. gada rudens un 2022. gada pavasara semestrī aktīvi tiek organizētas akadēmiskā personāla specializētās mācības ar mērķi attīstīt prasmes, kas saistītās ar attālinātās mācīšanas procesu un dažādu digitālo risinājumu izmantošanu mācību procesā, kopumā piedāvājot deviņus dažādus šīm tēmām veltītus kursus.

Projekta gaitas atskaite 2021.gada novembris- 2022.gada janvāris

Latvijas Universitātes īstenotā projektā “Akadēmiskā personāla atjaunotne un kompetenču pilnveide Latvijas Universitātē” (Nr.8.2.2.0/18/A/010) 2021. gada rudens un 2022. gada pavasara semestrī aktīvi tiek organizētas akadēmiskā personāla specializētās mācības ar mērķi attīstīt prasmes, kas saistītās ar attālinātās mācīšanas procesu un dažādu digitālo risinājumu izmantošanu mācību procesā, kopumā piedāvājot deviņus dažādus šīm tēmām veltītus kursus.

Kursā “Pedagoģiskās pieejas un to īstenošana digitālajā vidē” īpaša uzmanība tiek pievērsta prasmju, kas saistītas ar studentcentrēta attālinātā mācību procesa organizēšanu, attīstīšanai, analizējot studiju procesa pedagoģiski kognitīvos aspektus tieši attālināto studiju laikā, savukārt kurss “Attālināto nodarbību plānojums” sniedz ne tikai ieskatu attālināto nodarbību teorētiskajā plānošanā, bet arī praktiskus ieteikumus dažādu plānošanas rīku izvēlē un izmantošanā un attālināto nodarbību modelēšanā.

Projekta specializētajās mācībās plaši apskatītas Moodle mācību vides izmantošana iespējas. Šī platforma kā centrālais tiešsaistes mācību rīks tiek apskatīts kursa “Praktiskie ieteikumi, darbojoties digitālajā vidē” nodarbībās. Kursa ietvaros plašāk tiek apskatītas arī Zoom un MS Teams platformu lietošanas iespējas, kā arī sniegti praktiski ieteikumi interaktīvu prezentāciju sagatavošanā, t.sk. izmantojot animācijas tehnoloģijas. Kurss sniedz ieskatu arī bezmaksas vizualizācijas rīku Canva, Pictochart, Genially un Sway izmantošanā. Platformu Zoom un MS Teams izmantošanas iespējas gan atsevišķi, gan sasaistē ar citiem kursiem iespējams apgūt arī kursa “Attālinātās mācīšanās veidi” ietvaros, kas plašāk apskata virtuālo nodarbību organizēšanas iespējas dažādās apmācību platformās, t.sk. Moodle, kā arī tehnoloģiju izmantošanas labo un slikto praksi studiju procesā. Moodle mācību vides darbības principus padziļināti iespējams apgūt kursā “Mācību e-vide Moodle – veidošanā”, kura mērķis ir dot iespēju apgūt šī mācību rīka piedāvātās funkcionālās iespējas un digitālos risinājumus, lai attīstītu prasmes izstrādāt studiju kursus Moodle vidē un analizēt studentu demonstrēto sniegumu.

Plašāku ieskatu dažādu digitālo risinājumu izmantošanā mācīšanas procesā sniedz kursi “Vispārējie interaktīvie risinājumi” un “Jomu specifiskie interaktīvie risinājumi”. Kursa “Vispārējie interaktīvie risinājumi”  nodarbībās tiek apskatīta dažādu interaktīvu rīku izmantošanas iespēja studiju kursu satura dažādošanai un studentu iesaistes veicināšanai, kā arī atgriezeniskās saites iegūšanai un studentu snieguma novērtēšanai. Kursā “Jomu specifiskie interaktīvie risinājumi” lielāka uzmanība tiek pievērsta spēles principā balstītai mācīšanas pieejai, apskatot arī praktiskus risinājumus šāda veida mācību rīku un materiālu izveidei.

Kursiem iespējams pieteikties, sekojot līdzi fakultāšu projekta koordinatoru izsūtītajai informācijai par plānotajiem nodarbību laikiem.

Laikā no 01.11.2021. līdz 31.01.2022. digitālās prasmes projekta specializēto mācību ietvaros pilnveidojušas 150 personas.

Kursi tiek finansēti Eiropas Sociālā fonda projekta “Akadēmiskā personāla atjaunotne un kompetenču pilnveide Latvijas Universitātē” (Nr.8.2.2.0/18/A/010) ietvaros.

Share

Related Content

Akadēmiskais personāls turpina pilnveidot kompetences izaugsmei un attīstībai
01.11.2019

Akadēmiskais personāls turpina pilnveidot kompetences izaugsmei un attīstībai

Ar stažēšanos uzņēmumos un specializētajām apmācībām prasmes pilnveido akadēmiskais personāls
01.08.2019

Ar stažēšanos uzņēmumos un specializētajām apmācībām prasmes pilnveido akadēmiskais personāls